Superwell
szem1

ERŐSEBB SZEM

SZEMÜNK FÉNYESSÉGE, ARCUNK ÉKESSÉGE

Estére fáradt szemmel tekint családtagjaira? Egyre nehezebben lát szürkületben?

Az évek előre haladtával számos szemészeti probléma keserítheti meg mindennapjainkat. Gyakran érezhetjük, hogy ég, villódzik vagy munka közben tikkel a szemünk, esetleg félünk éjszaka autóba ülni. Nem kell így lennie!

Egy több mint 850 embert vizsgáló amerikai tanulmány szerint azok, akik hetente legalább kétszer fogyasztottak luteinben gazdag zöldségeket 50%-kal kevesebben szenvedtek látásproblémákban, mint azok, akik legfeljebb havonta egyszer fogyasztottak ilyen élelmiszereket. Luteint tartalmaz például a kelkáposzta, a brokkoli és a spenót is. De mennyit kell belőle enni? A szakértők abban egyetértenek, hogy az átlagember étrendjében csak elenyésző mennyiségű lutein szerepel. Ez érthető, hiszen kevesen esznek főtt spenótot és kelkáposztát naponta, de még akár hetente is. Az emberi szervezet nem tudja a látáshoz nélkülözhetetlen luteint előállítani, ezért – sok vitaminhoz, antioxidánshoz és nyomelemhez hasonlóan – táplálkozásunk ilyen jellegű hiányosságait ajánlatos luteintartalmú étrend-kiegészítők fogyasztásával pótolni.

Szemvédő hatása miatt a fekete áfonyát is sok szemorvos javasolja. Az apró bogyókban található antocián szabadgyökfogó hatása miatt a szervezet minden pontján serkenti a kapilláris erek vérellátását. Közvetetten és közvetlenül is segíti az ideghártya regenerálódását, a szemfenék érhálózatának épen tartásával.

Szemünk egészsége szempontjából fontos tápanyagok az omega zsírsavak is, melyek összefüggésben vannak a gyermeki látásfejlődéssel. Hiányuk felnőttkorban, főleg az omega-3-é, látásromláshoz vezethet, tartós hiányuk a retina, vagy a makula károsodását okozhatja. A szervezet az omega-3 és az omega-6 étkezési zsírsavat is postaglandinná alakítja, aminek funkciói közé tartozik a szem folyadékháztartásának segítés, és belső nyomásának szabályozása.

A cinkhiány negatívan befolyásolja az éjszakai látást és a szürkehályog kialakulásához vezethet. Azonban a tápanyag elegendő bevitelével csodákat lehet elérni az említett szembetegségek megelőzésében, valamint a makula-degeneráció is lassítható, amely az ötven év fölötti lakosság esetében általános problémát jelent.

A szemünk az egyik legösszetettebb érzékszervünk, amelynek megóvásával még mindig nem törődünk eleget, pedig az egészséges szem elengedhetetlen feltétele a minőségi életnek. Fogyasszunk olyan étrend-kiegészítőt, amely több hatóanyag együttes hatásával segít szemünk egészségének megőrzésében.

Hasonló posztok

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.